EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Social Sciences

Woon Kyung Lee Assistant Professor

Child Development & Intervention

이운경 프로필 사진

				
  • Department Chair, Child Development /Department Chair, Child Development & Intervention
  • Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #420
  • 0232774610
Research Record
  • 부모의 정서사회화가 청소년의 학교생활적응에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과 청소년학연구, 2023, v.30 no.4, 309-338
    KCI dColl.
  • Examining family processes linked to adolescent problem behaviors in single-mother families: The moderating role of school connectedness Frontiers in Psychology, 2022, v.13, 937698
    SSCI Scopus dColl.
  • Examining the Relationship between Social Support, Parenting Stress, and Depression in South Korean Single Mothers Journal of Child and Family Studies, 2022, v.31 no.5, 1232-1245
    SSCI Scopus dColl.
  • Impact of COVID-19-related Stress on Preschool Children’s Internalizing and Externalizing Problem Behaviors: The Indirect Effect of Mother’s Depression and Parenting Behavior Child Indicators Research, 2022
    SSCI Scopus dColl.
  • 사회적 지지, 교사의 자아존중감 및 교사 소진의 관계 교원교육, 2021, v.37 no.2, 349-372
    KCI dColl.
  • 토픽모델링을 활용한 아동 행복 관련 기사분석 한국아동복지학, 2021, v.70 no.2, 223-260
    KCI dColl.
  • 학령 초기 자녀를 둔 취업모의 일-양육 갈등과 가족공동체 활동 간의 관계: 우울, 부부 공동양육, 사회적 지지의 조절효과 가정과삶의질연구, 2021, v.39 no.3, 35-51
    KCI dColl.
  • Adolescent extracurricular activity participation: Associations with parenting stress, mother–adolescent closeness, and social skills Children and Youth Services Review, 2020, v.116, 105110
    SSCI Scopus dColl.
  • Does living in a chaotic home predict adolescent delinquency? A moderated mediation model of impulsivity and school connectedness Children and Youth Services Review, 2020, v.119, 105617
    SSCI Scopus dColl.
  • 취업모의 일-가정갈등이 학령 초기 아동의 스마트폰 의존에 미치는 영향: 우울과 양육행동의 순차적 매개효과 아동학회지, 2020, v.41 no.2, 147-161
    KCI dColl.
  • 부모, 교사 및 또래와의 관계가 아동의 창의성에 미치는 영향: 자기결정성의 매개적 역할 아동학회지, 2019, v.40 no.1, 85~98
    KCI dColl.
  • 청소년 자녀를 둔 저소득층 한부모가족 어머니들의 부모역할 경험에 대한 질적 연구* 한국가족복지학, 2019, v.24 no.3, 315~351
    KCI dColl.
  • 초등학교 고학년 아동의 부모, 교사 및 또래와의 관계유형: 정신건강, 학업스트레스, 학업동기 및 학업성취도와의 관계 아동학회지, 2019, v.40 no.3, 105~121
    KCI dColl.
  • The effectiveness of a parenting education program based on respected parents & respected children for mothers of preschool-aged children CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2016, v.68, 115-124
    SSCI Scopus dColl.
  • [학술지논문] 부모의 정서사회화가 청소년의 학교생활적응에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과 청소년학연구, 2023, v.30 no.4 , 309-338
    KCI
  • [학술지논문] 아버지의 심리적 통제가 남녀 청소년의 주관적 안녕감에 미치는 영향: 내면화된 수치심과 정서표현 양가성의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.2 , 131-144
    KCI
  • [학술지논문] 취업모의 주도적 성격이 양육행동에 미치는 영향: 일-가정갈등과 결혼만족도의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.3 , 251-264
    KCI
  • [학술지논문] Examining family processes linked to adolescent problem behaviors in single-mother families: The moderating role of school connectedness FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2022, v.13 no.0 , 937698-937698
    SSCI
  • [학술지논문] Examining the Relationship between Social Support, Parenting Stress, and Depression in South Korean Single Mothers JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES, 2022, v.31 no.5 , 1232-1245
    SSCI
  • [학술지논문] Impact of COVID-19-related Stress on Preschool Children's Internalizing and Externalizing Problem Behaviors: The Indirect Effect of Mother's Depression and Parenting Behavior CHILD INDICATORS RESEARCH, 2022, v.15 no.6 , 2093-2113
    SSCI
  • [학술지논문] 어머니의 양육스트레스가 학령초기 아동의 정서조절능력에 미치는 영향: 부부갈등과 양육행동의 매개효과 아동학회지, 2022, v.43 no.4 , 425-439
    KCI
  • [학술지논문] 코로나19 시기 취업모의 재택근무와 유아기 자녀의 문제행동 간의 관계: 양육스트레스와 강압적 양육행동의 매개효과를 중심으로 가정과삶의질연구, 2022, v.40 no.3 , 17-33
    KCI
  • [학술지논문] 코로나19로 인한 돌봄공백이 취업모의 우울에 미치는 영향* 부부갈등 및 가구 빈곤의 조절된 매개효과 한국가족복지학, 2022, v.27 no.2 , 127-151
    KCI
  • [학술지논문] 사회적 지지, 교사의 자아존중감 및 교사 소진의 관계 교원교육, 2021, v.37 no.2 , 349-372
    KCI
  • [학술지논문] 토픽모델링을 활용한 아동 행복 관련 기사분석 한국아동복지학, 2021, v.70 no.2 , 223-260
    KCI
  • [학술지논문] 학령 초기 자녀를 둔 취업모의 일-양육 갈등과 가족공동체 활동 간의 관계: 우울, 부부 공동양육, 사회적 지지의 조절효과 가정과삶의질연구, 2021, v.39 no.3 , 35-51
    KCI
  • [학술지논문] Does living in a chaotic home predict adolescent delinquency? A moderated mediation model of impulsivity and school connectedness CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2020, v.119 no.0 , 105617-105617
    SSCI
  • [연구보고서] 아이돌봄 영아 놀이프로그램 2단계 13~24개월 여성가족부, 한국건강가정진흥원, 2023
Courses
  • 2024-1st

    • Exploring the Social Sciences 강의 계획서 상세보기

    • Parent-Child Relationships

      • Subject No G11781Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
    • Practicum in Parent Education

      • Subject No G11784Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (ECOL404)
    • Independent Study Ⅰ

      • Subject No G11787Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~6 (ECOL407-2)
  • 2023-2nd

    • Parent Education 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 22609Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~4 (POSCO451) , Thu 5~5 (POSCO451)
    • Studies on Parent Education Programs

      • Subject No G11800Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
    • Independent Study II

      • Subject No G11804Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL407-2)
  • 2023-1st

    • Exploring the Social Sciences 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4 (POSCO160)
    • Parent-Child Relationships

      • Subject No G11781Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~3 (ECOL-404)
    • Practicum in Parent Education

      • Subject No G11784Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
    • Independent Study I

      • Subject No G11787Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL407-2)
  • 2022-2nd

    • Human Development and the Family

    • Studies on Parent Education Programs

      • Subject No G11800Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
    • Independent Study II

      • Subject No G11804Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL404)
  • 2022-1st

    • Human Development and the Family

    • Exploring the Social Sciences

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
    • Practicum in Parent Education

      • Subject No G11784Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (-)
    • Independent Study I

      • Subject No G11787Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (-)
  • 2021-2nd

    • Human Development and the Family

      • Subject No 10109Class No 03
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 , Thu 4~4
    • Studies on Parent Education Programs

      • Subject No G11800Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~6 (ECOL404)
    • Independent Study II

      • Subject No G11804Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 5~6 (ECOL404)
  • 2021-1st

    • Human Development and the Family

      • Subject No 10109Class No 03
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 , Wed 4~4
    • Exploring the Social Sciences

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
    • Theories of Child Counseling

      • Subject No G11782Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (ECOL404)
    • Independent Study I

      • Subject No G11787Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 5~6 (ECOL404)