EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Social Sciences

Hyekyong Choi Professor

Department of Consumer Studies

최혜경 프로필 사진

				
  • Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #412
  • 02-3277-3100
  • Office hours
    • 월10:30-12:30,화2:30-3:30,목11:30-12:30
Research Record
  • 명품소비가 소비자의 행복에 미치는 영향: 구매동기, 자기진정성, 구매 만족도를 중심으로 소비자학연구, 2023, v.34 no.2, 77-98
    KCI dColl.
  • 1980년대에 출생한 중국 어머니들의 자녀 가치관과 자녀 양육을 위한 지출 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.11, 177-186
    KCI dColl.
  • A Study on the Diffusion of Mobile Payment Usage in China : Focusing on the Use Diffusion Model 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.9, 189-198
    KCI dColl.
  • 밀레니얼세대의 자아존중감과 불안정 성인애착이 보상소비행동에 미치는 영향 문화기술의 융합, 2021, v.7 no.1, 99-104
    KCI dColl.
  • 제품위해도 평가에 대한 소비자 인식 연구 소비자정책교육연구, 2021, v.17 no.1, 1-15
    KCI dColl.
  • 중년 여성의 취향 소비에 관한 연구: 텍스트 분석 기법을 중심으로 소비문화연구, 2020, v.23 no.4, 59-77
    KCI dColl.
  • 노브랜드 브랜드 확장성에 관한 연구: 소비자 관점에서의 탐색 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.7, 983~992
    KCI dColl.
  • 중국 예비은퇴자들의 주거 애착에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.12, 1439-1446
    KCI dColl.
  • Study of driving usability in senior consumers Asia Life Sciences, 2018, v.SUPPLEMENT 15 no.4, 2177-2186
    Scopus dColl.
  • 중국 소비자들의 스마트폰 택시 앱 이용실태, 가치속성에 대한 지각과 만족도 국제지역연구, 2018, v.22 no.1, 141~159
    KCI dColl.
  • Study on the improvement of quality evaluation index for community social service investment: With a focus on fuzzy analysis on quality evaluation index Information (Japan), 2017, v.20 no.5, 3479-3488
    Scopus dColl.
  • A study on the motivations of herd behavior Information (Japan), 2016, v.19 no.4, 1233-1238
    Scopus dColl.
  • Searching for identity-consistency after retirement: The meaning of consumption among elderly consumers Information (Japan), 2015, v.18 no.5, 2027-2032
    Scopus dColl.
  • 성공적 노화인식과 은퇴기대가 은퇴준비행동에 미치는 영향 - 1, 2차 베이비붐 세대를 중심으로 Financial Planning Review, 2015, v.8 no.4, 23-57
    KCI후보 dColl.
  • 소비자들의 공기업에 대한 인식과 태도 연구: 정당성을 중심으로 한국공공관리학보, 2015, v.29 no.2, 33-61
    KCI dColl.
  • 소셜 네트워킹 서비스(SNS)의 유용성과 이용용이성에 대한 지각이 성인 소비자의 서비스 사용수준에 미치는 영향 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2015, v.5 no.3, 11-18
    KCI후보 dColl.
  • 한국 20대와 30대의 여가소비특성에 관한 연구: 여가욕구, 진지한 여가태도, 여가활동유형을 중심으로 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2015, v.5 no.2, 377-385
    KCI후보 dColl.
  • 21세기 초 한국 성인들의 예술문화소비에 관한 연구 디지털융복합연구, 2014, 제12권 9호, 433-444
    KCI dColl.
  • [학술지논문] The Effect of Consumer Resistance and Trust on the Intention to Accept Fully Autonomous Vehicles MOBILE INFORMATION SYSTEMS, 2023, v.. no.. , 3620148-3620148
    SCIE
  • [학술지논문] 국문: 중국소비자의 모바일결제 사용 실태와 확산요인에 관한 연구 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.9 , 189-198
    KCI
  • [학술지논문] A Study on Consumers' Perception of Product Risk Assessment 소비자정책교육연구, 2021, v.17 no.1 , 1-15
    KCI
  • [학술지논문] A Study on Taste Consumption of Middle-Aged Women -Based on Text Analysis Techniques- 소비문화연구, 2020, v.23 no.4 , 59-77
    KCI
  • [저역서] Gerontology 신정, 2019, 429
Courses
  • 2024-1st

    • Psychology of Consumption

      • Subject No 35374Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO451) , Wed 2~2 (POSCO451)
    • Comparative Studies in International Consumer Market

      • Subject No G11537Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO355)
  • 2023-1st

    • Consumer Lifestyles 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 36799Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 7~7 (POSCO151) , Fri 6~6 (POSCO151)
    • Seminar in Consumer Product Design and Development 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G18500Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (POSCO351)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
      • Professor Changed
  • 2022-2nd

    • Analysis of Consumption Patterns and Trends 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 36720Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (POSCO261) , Fri 2~2 (POSCO261)
    • Seminar in Consumption Trends 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G13773Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 8~9 (POSCO351)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2022-1st

    • Exploring the Social Sciences

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
    • Consumer Lifestyles

      • Subject No 36799Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~2 , Fri 3~3
    • Seminar in Future Consumers and Consumption

      • Subject No G15672Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (-)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2021-2nd

    • Analysis of Consumption Patterns and Trends

      • Subject No 36720Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~6 , Wed 5~5
    • Advanced Studies of Older Consumer

      • Subject No G13792Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 8~9 (POSCO354)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2021-1st

    • Exploring the Social Sciences

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
    • Consumer Lifestyles

      • Subject No 36799Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 6~6 , Thu 4~4
    • Technology and Consumption

      • Subject No G17584Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 8~9 (POSCO458)
Academic Background

Cornell University Ph.D.(인간발달 및 가족학)