Donghee Shin Professor
Department of Science Education
- Director, Research Center for Hazard Literacy Education
- Education Building B #573
- 02-3277-2719
- Research Interests
Research Record
- SAQ(Socially Acute Questions) 측면에서 분석한 국내·외 교과서의 원자력 발전 내용 교과교육학연구, 2024, v.28 no.1, 119-138
- 과학영재교육 프로그램 분석: 생명 과학 분야를 중심으로 교과교육학연구, 2023, v.27 no.2, 194-209
- 과학영재교육 프로그램 평가 기준 개발 연구 학습자중심교과교육연구, 2023, v.23 no.8, 43-64
- 주요 국가의 교육 과정과 교과서에 제시된 원자력 발전 내용 분석: 과학과와 사회과를 중심으로 학습자중심교과교육연구, 2023, v.23 no.7, 183-199
- 중학생의 극지 소양 평가 한국지구과학회지, 2023, v.44 no.2, 169-183
- 챗봇 활용 핵심광물 탐구에서 나타난 학생과 생성형 인공지능의 상호작용 한국지구과학회지, 2023, v.44 no.6, 675-692
- 초⋅중학생 대상 극지 소양 교육 프로그램의 효과 한국과학교육학회지, 2023, v.43 no.3, 209-223
- Middle School Students’ Characteristics of Spatial Ability in Earth Science Activity using Orienteering 한국지구과학회지, 2022, v.43 no.5, 647-658
- SAQ(Socially Acute Questions)를 반영한 원자력 교육 가능성 탐색 환경교육, 2022, v.35 no.3, 261-280
- 고등학생들의 극지 소양 평가 결과 분석 및 극지 교육에의 시사점 한국지구과학회지, 2022, v.43 no.3, 446-463
- 초등학생들의 극지 소양 한국과학교육학회지, 2022, v.42 no.1, 19-32
- 초·중·고등학생들의 극지에 대한 인식 한국지구과학회지, 2021, v.42 no.6, 717-733
- 초·중등학교 교사들의 극지 소양 한국지구과학회지, 2021, v.42 no.6, 734-751
- 중학교 천문학 용어에 대한 학생의 오개념 유형 탐색 과학교육연구지, 2020, v.44 no.3, 289-299
- 한국 전통 과학에 대한 고등학생들의 인식과 가치 탐색 한국과학교육학회지, 2015, v.35 no.1, 143-157
Courses
-
2024-2nd
-
Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods
- Subject No 35553Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 4~5 (EDU-)
- Major Requisite
-
Research and Development of Earth Science Teaching Materials
- Subject No G14455Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 8~9 (EDU-)
-
-
2023-1st
-
Guide to Lab Work and Field-trip in Secondary School Earth Science 강의 계획서 상세보기
- Subject No 21987Class No 01
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Wed 7~7 (EDU-)
-
Theoretical Foundation of Earth Science Education 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36303Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~4 (EDU-) , Thu 4~4 (153)
- Major Requisite
-
-
2022-2nd
-
Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods
- Subject No 35553Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~4 (EDU-)
- Major Requisite
-
-
2022-1st
-
Theoretical Foundation of Earth Science Education
- Subject No 36303Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~2 (EDU-) , Thu 3~3 (351)
- Major Requisite
-
-
2021-2nd
-
Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods
- Subject No 35553Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (EDU-)
- Major Requisite
-
-
2021-1st
-
Theoretical Foundation of Earth Science Education
- Subject No 36303Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (EDU-) , Thu 1~1 (351)
- Major Requisite
-
Earth Science Written and Verbal Argument Instruction
- Subject No 36952Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (EDU-)
- Major Requisite
-
Academic Background
Columbia University Ed.D.(과학교육과)
Seoul Nat'l Univ. 이학석사(지질과학과)
Ewha Womans University 이학사(과학교육과)
Work Experience
Vice President for Ewha University-Industry Collaboration Foundation 2016-02-01 ~ 2017-06-13
Associate Vice President for Office of Research 2016-02-01 ~ 2017-06-13
Director, Research Institute of Curriculum Instruction 2015-02-01 ~ 2016-02-29
Director, Office of Teaching Profession 2012-08-01 ~ 2014-07-31
단국대학교 전임강사.조교수,부교수 2001-09-01 ~ 2009-08-31
한국교육과정 평가원 연구원 1998-01-01 ~ 2001-08-31
2019-01-01 ~ 2022-12-31
2019-01-01 ~ 2022-12-30
2022-01-01 ~ 2023-12-31