EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Donghee Shin Professor

Department of Science Education

신동희 프로필 사진

				
  • Director, Research Center for Hazard Literacy Education
  • Education Building B #573
  • 02-3277-2719
  • Research Interests
Research Record
  • SAQ(Socially Acute Questions) 측면에서 분석한 국내·외 교과서의 원자력 발전 내용 교과교육학연구, 2024, v.28 no.1, 119-138
    KCI dColl.
  • 과학영재교육 프로그램 분석: 생명 과학 분야를 중심으로 교과교육학연구, 2023, v.27 no.2, 194-209
    KCI dColl.
  • 과학영재교육 프로그램 평가 기준 개발 연구 학습자중심교과교육연구, 2023, v.23 no.8, 43-64
    KCI dColl.
  • 주요 국가의 교육 과정과 교과서에 제시된 원자력 발전 내용 분석: 과학과와 사회과를 중심으로 학습자중심교과교육연구, 2023, v.23 no.7, 183-199
    KCI dColl.
  • 중학생의 극지 소양 평가 한국지구과학회지, 2023, v.44 no.2, 169-183
    KCI dColl.
  • 챗봇 활용 핵심광물 탐구에서 나타난 학생과 생성형 인공지능의 상호작용 한국지구과학회지, 2023, v.44 no.6, 675-692
    KCI dColl.
  • 초⋅중학생 대상 극지 소양 교육 프로그램의 효과 한국과학교육학회지, 2023, v.43 no.3, 209-223
    KCI dColl.
  • Middle School Students’ Characteristics of Spatial Ability in Earth Science Activity using Orienteering 한국지구과학회지, 2022, v.43 no.5, 647-658
    KCI dColl.
  • SAQ(Socially Acute Questions)를 반영한 원자력 교육 가능성 탐색 환경교육, 2022, v.35 no.3, 261-280
    KCI dColl.
  • 고등학생들의 극지 소양 평가 결과 분석 및 극지 교육에의 시사점 한국지구과학회지, 2022, v.43 no.3, 446-463
    KCI dColl.
  • 초등학생들의 극지 소양 한국과학교육학회지, 2022, v.42 no.1, 19-32
    KCI dColl.
  • 초·중·고등학생들의 극지에 대한 인식 한국지구과학회지, 2021, v.42 no.6, 717-733
    KCI dColl.
  • 초·중등학교 교사들의 극지 소양 한국지구과학회지, 2021, v.42 no.6, 734-751
    KCI dColl.
  • 중학교 천문학 용어에 대한 학생의 오개념 유형 탐색 과학교육연구지, 2020, v.44 no.3, 289-299
    KCI dColl.
  • 한국 전통 과학에 대한 고등학생들의 인식과 가치 탐색 한국과학교육학회지, 2015, v.35 no.1, 143-157
    KCI dColl.
Courses
  • 2024-2nd

    • Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods

      • Subject No 35553Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 4~5 (EDU-)
      • Major Requisite
    • Research and Development of Earth Science Teaching Materials

      • Subject No G14455Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 8~9 (EDU-)
  • 2023-1st

    • Guide to Lab Work and Field-trip in Secondary School Earth Science 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 21987Class No 01
      • 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Wed 7~7 (EDU-)
    • Theoretical Foundation of Earth Science Education 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 36303Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~4 (EDU-) , Thu 4~4 (153)
      • Major Requisite
  • 2022-2nd

    • Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods

      • Subject No 35553Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~4 (EDU-)
      • Major Requisite
  • 2022-1st

    • Theoretical Foundation of Earth Science Education

      • Subject No 36303Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~2 (EDU-) , Thu 3~3 (351)
      • Major Requisite
  • 2021-2nd

    • Earth Science Curricular Materials and Teaching Methods

      • Subject No 35553Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (EDU-)
      • Major Requisite
  • 2021-1st

    • Theoretical Foundation of Earth Science Education

      • Subject No 36303Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (EDU-) , Thu 1~1 (351)
      • Major Requisite
    • Earth Science Written and Verbal Argument Instruction

      • Subject No 36952Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (EDU-)
      • Major Requisite
Academic Background

Columbia University Ed.D.(과학교육과)

Seoul Nat'l Univ. 이학석사(지질과학과)

Ewha Womans University 이학사(과학교육과)

Work Experience

Vice President for Ewha University-Industry Collaboration Foundation 2016-02-01 ~ 2017-06-13

Associate Vice President for Office of Research 2016-02-01 ~ 2017-06-13

Director, Research Institute of Curriculum Instruction 2015-02-01 ~ 2016-02-29

Director, Office of Teaching Profession 2012-08-01 ~ 2014-07-31

단국대학교 전임강사.조교수,부교수 2001-09-01 ~ 2009-08-31

한국교육과정 평가원 연구원 1998-01-01 ~ 2001-08-31

2019-01-01 ~ 2022-12-31

2019-01-01 ~ 2022-12-30

2022-01-01 ~ 2023-12-31