연구실적
-
[학술지논문] On the Primary and Secondary Demand Effect of Horizontal Line Extensions
마케팅관리연구, 2024, v.29
no.2
, 1-24
KCI
-
[학술지논문] Impacts of Locations of In-Store Displays on Consumer Purchase Behavior
JOURNAL OF RETAILING, 2022, v.98
no.3
, 432-452
SSCI
-
[학술지논문] Exchange and refund of complementary products
MARKETING LETTERS, 2017, v.28
no.1
, 113-125
SSCI
강의
-
2024-2학기
-
마케팅전략
- 학수번호 30940분반 02
-
4학년 (
3학점
, 3시간)
월 2~2
(경영211)
,
목 3~3
(경영211)
- 영어강의
-
디지털마케팅
- 학수번호 B32015분반 01
-
학년 (
3학점
, 3시간)
월 6~7
(경영611)
- Fall영어강의
-
2024-1학기
-
마케팅조사
- 학수번호 35359분반 02
-
3학년 (
3학점
, 3시간)
화 5~5
(경영)
,
목 6~6
(117)
- 영어강의
-
마케팅리서치
- 학수번호 G18802분반 01
-
학년 (
3학점
, 3시간)
목 4~5
(경영)
-
2023-2학기
-
마케팅전략
- 학수번호 30940분반 02
-
4학년 (
3학점
, 3시간)
화 3~3
(경영211)
,
목 2~2
(경영211)
- 영어강의
-
디지털마케팅
- 학수번호 B32015분반 01
-
학년 (
3학점
, 3시간)
목 6~7
(경영602)
- Fall영어강의
학력
Indiana University
Ph.D.(University Graduate School)
Indiana University
Master of Business(Kelley School of Business)
경력
Lehigh Univ.
2018-08-15 ~ 2023-08-31