EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Social Sciences

Soon-Hee Joung Professor

Department of Consumer Studies

정순희 프로필 사진

				
Research Record
  • 1372 소비자상담센터 활성화를 위한 권역별 지역 소비생활 인식 및 소비자역량 비교 소비자문제연구, 2021, v.52 no.2, 1-35
    KCI dColl.
  • 이커머스를 통한 신선식품 구매행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 확장된 계획행동이론을 중심으로 상품학연구, 2021, v.39 no.3, 107-121
    KCI dColl.
  • 친환경 소비행동에 영향을 미치는 소비자의 사회심리적 요인에 관한 메타분석 소비문화연구, 2021, v.24 no.3, 75-94
    KCI dColl.
  • A big data based cosmetic recommendation algorithm Journal of System and Management Sciences, 2020, v.10 no.2, 40-52
    Scopus dColl.
  • Reuse intention of internet primary bank with it convergence: An extended technology acceptance model study Journal of System and Management Sciences, 2020, v.10 no.3, 151-162
    Scopus dColl.
  • 소비자교육 효과에 관한 메타분석 소비자정책교육연구, 2020, v.16 no.1, 163-184
    KCI dColl.
  • Advancing Sustainable Consumption in Korea and Japan-From Re-Orientation of Consumer Behavior to Civic Actions SUSTAINABILITY, 2019, v.11 no.23, 6683
    SCIE SSCI Scopus dColl.
  • Ethical consumerism in global perspective: Generalized linear model of interactions between individual-level predictors and country-level affluence Asia Life Sciences, 2019, no.1, 501-514
    Scopus dColl.
  • 공유경제서비스 확장에 따른 카풀서비스의 사회적 논의에 관한 연구 소비문화연구, 2019, v.22 no.3, 19-46
    KCI dColl.
  • 금융소비자의 거주주택마련 신용대출에 관한 연구 소비자정책교육연구, 2019, v.15 no.04, 1-23
    KCI dColl.
  • 소비가치에 따른 중국소비자 세분화 및 구매행동 특성 연구 사회과학연구논총, 2019, v.35 no.2, 167-204
    KCI dColl.
  • 친환경 소비행동 실천에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 - 친환경태도, 환경정체성 및 친환경 소비행동의 사회적 일반화인식을 중심으로 소비자정책교육연구, 2019, v.15 no.3, 127-149
    KCI dColl.
  • 친환경 소비행동의 일반화 수준에 대한 기초 연구 - 소비자 인식을 중심으로 소비자정책교육연구, 2019, v.15 no.1, 81-103
    KCI dColl.
  • 동물복지 인증 제품에 대한 탐색적 연구 소비자학연구, 2018, v.29 no.3, 83~107
    KCI dColl.
  • 중국 소비자고발프로그램 CCTV ‘315 완후이(晚会)’에 대한탐색적 연구 소비자정책교육연구, 2018, v.14 no.2, 45~73
    KCI dColl.
  • 다단계 판매 시장 및 판매형 소비자에 대한 연구 소비자문제연구, 2017, v.48 no.1, 49~79
    KCI dColl.
  • 비윤리적 행동의 소비자 공모 매커니즘에 대한 탐색적 연구- 영향요인의 실증분석 및 인공신경망모형 검증을 중심으로 소비자문제연구, 2017, v.48 no.2, 183~222
    KCI dColl.
  • 소비자의 비윤리적 행동의 공모에 대한 탐색적 연구 - 네트워크텍스트 분석을 중심한 소비자 공모의 이슈 도출 소비자학연구, 2017, v.28 no.2, 133~157
    KCI dColl.
  • 펀드투자자의 로보어드바이저(Robo-Advisor) 이용의도에 미치는 영향 요인 연구: 확장된 기술수용모델을 중심으로 Financial Planning Review, 2017, v.10 no.1, 147-171
    KCI dColl.
  • 소비자 관점의 이슈 발굴을 통한 친환경 에너지로의 소비전환 방안 연구- 천연가스 소비를 중심으로 소비자학연구, 2016, v.27 no.3, 1~23
    KCI dColl.
  • 지속가능성과 제품포장에 관한 탐색적 연구: 지속가능한 포장으로의 전환을 중심으로 소비자학연구, 2016, v.27 no.5, 197~219
    KCI dColl.
  • 프리미엄 푸드 마켓, 소비가치의 기호학적 의미와 소비행위 읽기- 신세계 푸드 마켓을 중심으로 소비자정책교육연구, 2016, v.12 no.1, 73-94
    KCI dColl.
  • 해외여행보험에 대한 소비자의 지식, 태도 및 요구 소비문화연구, 2016, v.19 no.1, 75-97
    KCI dColl.
  • 소비자 입장에서의 SSM 규제 재조명-신문기사 및 소비자 심층면접의 네트워크텍스트 분석·비교 소비문화연구, 2015, v.18 no.2, 211-235
    KCI dColl.
  • 소비자중심경영(CCM) 인증 마크 기호의 의미작용과 커뮤니케이션 분석에 관한 연구- 언어의미 네트워크 분석을 포함하여 소비자정책교육연구, 2015, v.11 no.3, 19-39
    KCI dColl.
  • 의사결정나무 분석을 통한 한국 중고령자의점진적 은퇴의사결정에 관한 연구 Financial Planning Review, 2015, v.8 no.4, 167-195
    KCI후보 dColl.
  • 자동차금융상품에 대한 소비자인지에 관한 연구 Financial Planning Review, 2015, v.8 no.2, 21-41
    KCI후보 dColl.
  • 자영업자의 자영업에 대한 태도와 심리적 상태가 주관적 안녕감에 미치는 영향 연구 소비문화연구, 2015, v.18 no.1, 135-153
    KCI dColl.
  • Willingness to pay for eco-friendly products: case of cosmetics 아시아마케팅저널, 2014, 제15권 4호, 33-49
    KCI dColl.
  • 베이비붐세대의 DISC 유형이 모바일 인스턴트 메신저 사용의도에미치는 영향: 사회적 이미지와 유희성의 매개효과를 중심으로 소비자학연구, 2014, 제25권 6호, 157-179
    KCI dColl.
  • 부유층 여성의 소비문화 특성연구 소비문화연구, 2014, 제17권 2호, 25-39
    KCI dColl.
  • 전기에너지 소비행동 관련 요인 연구 소비자학연구, 2014, 제25권 2호, 67-91
    KCI dColl.
  • 주택용 전기요금 개편에 대한 정책네트워크- 소비자를 중심으로 한 사회연결망 분석 소비문화연구, 2014, 제17권 4호, 253-273
    KCI dColl.
  • 청년 1인 가구의 삶에 대한 연구 Financial Planning Review, 2014, 제7권 4호, 1-19
    KCI후보 dColl.
  • 한국의 서스펜디드 커피(Suspended Coffee) 운동, 미리내 가게의 소비자주의적 가치 연구: 그레마스 기호학을 중심으로 소비문화연구, 2014, 제17권 1호, 179-197
    KCI dColl.
  • [학술지논문] 신종 투자사기 ‘리딩방’ 소비자피해 경험의 영향요인 분석 소비문화연구, 2022, v.25 no.3 , 57-78
    KCI
  • [학술지논문] 친환경 소비행동에 영향을 미치는 소비자의 사회심리적 요인에 관한 메타분석 소비문화연구, 2021, v.24 no.3 , 75-94
    KCI
  • [학술지논문] A big data based cosmetic recommendation algorithm Journal of System and Management Sciences, 2020, v.10 no.2 , 40-52
    Scopus
  • [학술지논문] Reuse intention of internet primary bank with it convergence: An extended technology acceptance model study Journal of System and Management Sciences, 2020, v.10 no.3 , 151-162
    Scopus
  • [학술지논문] The effects of internet marketing on consumers' satisfaction with hospital's homepage-Focused on the analysis of medical subjects applied with TAM Journal of Critical Reviews, 2020, v.7 no.14 , 438-443
    Scopus
  • [학술지논문] 소비자교육 효과에 관한 메타분석 소비자정책교육연구, 2020, v.16 no.1 , 163-184
    KCI
  • [학술지논문] Advancing Sustainable Consumption in Korea and Japan-From Re-Orientation of Consumer Behavior to Civic Actions SUSTAINABILITY, 2019, v.11 no.23 , 6683-6683
    SSCI
  • [학술지논문] Ethical consumerism in global perspective: Generalized linear model of interactions between individual-level predictors and country-level affluence Asia Life Sciences, 2019, v.0 no.1 , 501-514
    Scopus
  • [학술지논문] 공유경제서비스 확장에 따른 카풀서비스의 사회적 논의에 관한 연구 소비문화연구, 2019, v.22 no.3 , 19-46
    KCI
  • [학술지논문] 금융소비자의 거주주택마련 신용대출에 관한 연구 소비자정책교육연구, 2019, v.15 no.04 , 1-23
    KCI
  • [학술지논문] 친환경 소비행동의 일반화 수준에 대한 기초 연구 - 소비자 인식을 중심으로 소비자정책교육연구, 2019, v.15 no.01 , 81-103
    KCI
  • [학술발표] A study of consumer recommendation system based on big data November 2019 2nd Domestic and International Intergration Conference, 대한민국, 대전, 2019-11-02 NOvember 2019 2nd Domestic and Internaional Inegration Conference, 2019, 32-32
  • [학술발표] A study on reuse intention of digital bank in south korea Organizers of November 2019 2nd domestic and international integration conference, 대한민국, 대전, 2019-11-02 Organizers of November 2019 2nd Domestic and International Conference, 2019, 29-29
Courses
  • 2024-1st

    • Consumer and Market

    • Introduction to Statistics

      • Subject No 36719Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 4~5 (POSCO159)
  • 2023-2nd

    • Consumer Studies Capstone DesignⅠ

      • Subject No 36083Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~7 (POSCO159)
    • Green-Specific Issues in Consumer Science

      • Subject No G16203Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~4 (POSCO353)
  • 2023-1st

  • 2022-2nd

    • Consumer Studies Capstone DesignⅠ

      • Subject No 36083Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 4~5 (POSCO159)
    • Case Study Method in Consumer Studies 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G17396Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (POSCO355)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2022-1st

    • Consumer and Market

    • Introduction to Statistics

      • Subject No 36719Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~7
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2021-2nd

    • Consumer Studies Capstone DesignⅠ

      • Subject No 36083Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~3 (POSCO159)
    • Green-Specific Issues in Consumer Science

      • Subject No G16203Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (POSCO353)
    • Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences

      • Subject No G90010Class No 01
      • Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
  • 2021-1st

    • Consumer and Market

    • First-Year Seminar

    • Consumer Literacy Development

      • Subject No G11535Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (POSCO353)
Academic Background

University of Illinois at Urbana-Champaign Ph.D.(가족과 소비자 경제)