EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Social Sciences

Hye-Won Lee Professor

Department of Psychology

이혜원 프로필 사진
Hye-Won Lee is the professor of Psychology and the researcher in cognitive psychology.
 She earned her Ph.D from the University of Massachusetts at Amherst, USA. She is currently proceeding research on Hangul processing, word recognition, cognitive aging, reading and eye movement, vision, and perception. She published numbers of papers in Journal of Memory and Language, VIsion Research, Psychonomic Bulletin & Review, Journal of VIsion, Korean Journal of Experimental Psychology. The Korean Journal of Cognitive Science.
  • Department Chair, Psychology
  • Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #619
  • 02-3277-4103
Research Record
  • 한글 단어 재인에서 시각적 요인에 따른 공간주의의 영향 인지과학, 2023, v.34 no.1, 1-20
    KCI dColl.
  • 시각적 단어 재인에서 공간주의의 영향 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2020, v.32 no.4, 305-318
    KCI dColl.
  • Priming effects of age stereotypes on memory of older adults in Korea Asian Journal of Social Psychology, 2019, v.22 no.1, 39-46
    SSCI Scopus dColl.
  • 글자 간 간격이 한글 문장의 읽기 속도에 미치는 영향 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.3, 203-212
    KCI dColl.
  • 비균형적 한국어-영어 이중언어자의 번역점화효과 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2019, v.31 no.3, 211-221
    KCI dColl.
  • 컴퓨터 환경의 한글 단어 처리에서 시각적 강조 효과: 다양한 강조기법 비교 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.2, 9-20
    KCI dColl.
  • 악보의 시각적 요소가 악보 지각에 미치는 영향: 음악적 전문가와 비전문가 비교 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2017, v.29 no.4, 411~422
    KCI dColl.
  • 이중 언어자의 언어 전환 비용: 언어 산출을 중심으로 언어과학연구, 2017, v.1 no.82, 237~259
    KCI dColl.
  • 한국어 심성어휘집 연구를 위한 어휘판단 데이터베이스 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2017, v.29 no.4, 395~410
    KCI dColl.
  • 인지노화의 사회심리학적 요인: 노화 고정관념과 자기신념을 중심으로 한국노년학, 2016, v.36 no.3, 751~763
    KCI dColl.
  • 목표유지가 청년과 노인의 주의에 미치는 영향 한국노년학, 2015, v.35 no.3, 643-658
    KCI dColl.
  • 컴퓨터 환경에서 한글 글자 크기가 청년과 노인의 읽기 속도에 미치는 영향 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2015, v.27 no.3, 367-384
    KCI dColl.
Courses
  • 2024-1st

    • Psychology of Language

      • Subject No 34516Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO) , Wed 2~2 (152)
    • Psychology Internship Ⅰ

      • Subject No 37736Class No 01
      • 4Year ( 1Credit
    • Psychology Internship Ⅱ

      • Subject No 37737Class No 01
      • 4Year ( 2Credit
    • Psychology InternshipⅢ

      • Subject No 38698Class No 01
      • 4Year ( 3Credit
    • Cognition and Emotion

      • Subject No G11352Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (POSCO354)
  • 2023-2nd

  • 2023-1st

  • 2022-2nd

    • Cognitive Psychology

      • Subject No 21616Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (POSCO) , Fri 2~2 (151)
    • Language and Cognition

      • Subject No G17160Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO457)
  • 2022-1st

    • Psychology of Language

      • Subject No 34516Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 , Wed 4~4
    • Cognition and Emotion

      • Subject No G11352Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 2~3 (-)
  • 2021-2nd

    • Cognitive Psychology

      • Subject No 21616Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 , Wed 4~4
    • Issues in Cognition II

      • Subject No G17162Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
  • 2021-1st

    • First-Year Seminar

    • Psychology of Language

      • Subject No 34516Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~2 , Thu 3~3
    • Issues in Cognition I

      • Subject No G17161Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO355)