EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Eun-Joo Lee Professor

Department of English Education

이은주 프로필 사진

				
  • Education Building B #368
  • 02-3277-3788
  • Office hours
    • 수 2:00-4:00 이메일로 시간 약속하세요
Research Record
  • The Effect of ‘Reading while Listening’ Combined with ‘Parsing with Pauses’ on EFL Listening Comprehension 현대영어영문학, 2021, v.65 no.1, 245-265
    KCI dColl.
  • A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstracts Korean Journal of English Language and Linguistics, 2020, v.2020 no.20, 768-800
    Scopus KCI dColl.
  • The Effects of Aural and Textual Input Enhancement Through Movie Clips on the Korean EFL Students’ Learning of Parallelism Rules 현대영어교육, 2020, v.21 no.4, 45-57
    KCI dColl.
  • The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test Performance Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24 no.2, 115-133
    KCI dColl.
  • 코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.4, 119-143
    KCI dColl.
  • 한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.2, 169-197
    KCI dColl.
  • 고등학교 영어 읽기 평가 지문의 코퍼스 기반 정형어구 비교 분석 Foreign Languages Education, 2019, v.26 no.2, 99-123
    KCI dColl.
  • 코퍼스 기반 협동 학습이 중학교 하위 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2019, v.24 no.1, 153-180
    KCI dColl.
  • 스마트폰 학습 앱을 사용한 어휘 학습이 초등학생의 영어 어휘 능력과 태도에 미치는 영향 FOREIGN LANGUAGES EDUCATION, 2018, v.25 no.1, 103~128
    KCI dColl.
  • 학술적 에세이 코퍼스를 기반으로 한 한국 대학생과 영어 원어민 대학생의 관계대명사의 사용 비교 Studies in English Education, 2018, v.23 no.1, 203~229
    KCI dColl.
  • The development of English personal reference in the Korean ESL learner corpus Information (Japan), 2017, v.20 no.3, 2061-2072
    Scopus dColl.
  • 과업관여도 수준과 요약문 작성 활동이 고등학교 영어 학습자의 우연적 어휘학습에 미치는 영향 언어연구, 2017, v.33 no.3, 495~522
    KCI dColl.
  • 반복듣기 학습 상황에서 전략일지 작성이 대학생의 학문적 영어 듣기능력 및 상위인지 의식에 미치는 영향 교과교육학연구, 2017, v.21 no.5, 537~550
    KCI dColl.
  • 어휘 지식 유형과 능숙도에 따른 고등학생의 영어 어휘 학습 전략 사용 분석 Studies in English Education, 2017, v.22 no.1, 1~30
    KCI dColl.
  • 영어과 중등교사 임용시험의 출제경향 분석 연구: 2014-2016학년도 1차 필기시험 문항을 중심으로 교과교육학연구, 2017, v.21 no.4, 322~333
    KCI dColl.
  • 형태초점접근법의 명시성 정도가중학생의 영어 가정법 학습에 미치는 영향 STUDIES IN ENGLISH EDUCATION, 2017, v.22 no.3, 137~163
    KCI dColl.
  • 만화 및 문맥을 활용한 어휘 학습이 고등학생의영어 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2016, v.23 no.2, 201~227
    KCI dColl.
  • 어휘 주석 제시 시기와 영어 능숙도 차이가고등학생의 어휘 습득 및 독해에 미치는 영향 언어연구, 2016, v.32 no.2, 271~293
    KCI dColl.
  • 정적 및 동적 이미지를 활용한 어휘 학습이초등학생의 영어 어휘 습득과 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2016, v.23 no.4, 171
    KCI dColl.
  • 코퍼스 활용 어휘 학습이 초등 영어 학습자의 어휘 학습 및 태도에 미치는 영향 영어학, 2016, v.16 no.4, 671
    KCI dColl.
  • 연어 과제 유형이 고등학교 영어 학습자들의연어 학습 능력과 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2015, v.22 no.2, 51-78
    KCI dColl.
  • 영어교육에 게재된 코퍼스 기반 연구 분석: 학습자 코퍼스와 응용코퍼스 언어학 연구를 중심으로 영어교육, 2015, v.70, 193-214
    KCI dColl.
  • 영화를 활용한 명시적 암시적 발음 지도가 중학생의 영어 듣기 능력에 미치는 영향 Studies in English Education, 2015, v.20 no.4, 111-142
    KCI dColl.
  • 이미지 활용과 소리 내어 읽어주기 활동이 초등학생의 영어 어휘 학습과 정의적 태도에 미치는 영향 교과교육학연구, 2015, v.19 no.1, 177-197
    KCI dColl.
  • 작업기억 용량과 어휘 학습 유형이 중학생의 영어 다어동사 습득에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2015, v.22 no.4, 201-225
    KCI dColl.
  • Lexical bundles in the Korean EFL teacher talk corpus: A comparison between non-native and native English teachers Journal of Asia TEFL, 2014, v.11 no.3, 73-103
    KCI Scopus dColl.
  • 법학전문대학원생을 위한 특수 목적 영어 요구분석 Foreign Languages Education, 2014, 제21권 2호, 205-229
    KCI dColl.
  • 수정된 텍스트가 고급 단계 한국어 학습자의 어휘다발 처리에 미치는 영향 외국어로서의 한국어교육, 2014, 제40권, 49-76
    KCI dColl.
  • 영어로 진행하는 영어수업(TEE)이 중학생의영어성취도와 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2014, 제19권 2호, 177-205
    KCI dColl.
  • 인터넷 영어 동화 기반의 마인드맵과 요약하기 활동이 초등학생의 어휘 및 쓰기 학습과 태도에 미치는 영향 멀티미디어 언어교육, 2014, 제17권 3호, 121-153
    KCI dColl.
  • 학습 일지를 활용한 영어 듣기 전략 훈련이 대학생의 듣기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향* 영어학, 2014, 제14권 1호, 45-67
    KCI dColl.
  • 협력 쓰기 활동을 통한 장르중심쓰기지도가 고등학생의 영어쓰기능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 현대영어교육, 2014, 제15권 2호, 133-155
    KCI dColl.
  • [학술지논문] An Investigation into Pronunciation Problems of Korean Elderly Learners of English Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2023, v.27 no.1 , 21-41
    KCI
  • [학술지논문] A corpus-based analysis of lexical bundles between english L1 and L2 writers in medical journal abstracts: Focusing on structures and functions Journal of Asia TEFL, 2021, v.18 no.1 , 142-160
    Scopus
  • [학술지논문] A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstracts 영어학, 2020, v.2020 no.20 , 768-800
    Scopus
  • [학술지논문] The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test Performance Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24 no.2 , 115-133
    KCI
  • [학술지논문] 코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.4 , 119-143
    KCI
  • [학술지논문] 한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로 Foreign Languages Education, 2020, v.27 no.2 , 169-197
    KCI
  • [학술지논문] 고등학교 영어 읽기 평가 지문의 코퍼스 기반 정형어구 비교 분석 Foreign Languages Education, 2019, v.26 no.2 , 99-123
    KCI
  • [학술지논문] 코퍼스 기반 협동 학습이 중학교 하위 학습자의 영어 문법 학습과 정의적 영역에 미치는 영향 Studies in English Education, 2019, v.24 no.1 , 153-180
    KCI
Courses
  • 2024-1st

  • 2023-2nd

    • Seminar in Teaching English as a Foreign Language

      • Subject No 30647Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (EDU-) , Wed 4~4 (254)
    • Materials development and research in EFL

      • Subject No 35539Class No 02
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (252)
      • Major Requisite
  • 2023-1st

    • Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language

      • Subject No 35538Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (252)
      • Major Requisite
    • Theoretical Foundation of TEFL 강의 계획서 상세보기

    • Foundation & Principle of TEFL

      • Subject No EG201Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
  • 2022-2nd

  • 2022-1st

    • Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language

      • Subject No 35538Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
      • Major Requisite
    • Theoretical Foundation of TEFL

      • Subject No G13476Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (-)
    • Foundation & Principle of TEFL

      • Subject No EG201Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
  • 2021-2nd

    • Seminar in Teaching English as a Foreign Language

      • Subject No 30647Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (EDU-) , Wed 4~4 (254)
    • Materials development and research in EFL

      • Subject No 35539Class No 02
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
      • Major Requisite
  • 2021-1st

    • First-Year Seminar

      • Subject No 10857Class No 14
      • 1Year ( 1Credit Wed 7~7 (EDU-)
    • Teaching Practice

    • Theoretical Foundation of Teaching English as a Foreign Language

      • Subject No 35538Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (EDU-) , Wed 2~2 (254)
      • Major Requisite
    • Theoretical Foundation of TEFL

      • Subject No G13476Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (EDU-)
    • students Teaching II

    • Foundation & Principle of TEFL

      • Subject No EG201Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (EDU-)
Academic Background

University of California, Los Angeles Ph.D.(영어교육)