EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Ae Ja Woo Professor Emeritus

프로필 이미지 없음
Woo, AeJa is a professor of Department of Science Education, College of Education. She got a Ph.D in Chemistry at the Louisiana State University. She interests in the field of solid-state NMR analysis of inorganic solid materials and chemistry education. She is a member of the Korean Chemical Society and the Korean Association for Science Education. She published about 60 papers. She wrote <Inquiry-Based Experiments for General Chemistry>, <Science Inquiry Experiment and Guidance>, and <Science Textbooks 1, 2>.
Research Record
  • 2015 개정 교육과정에 따른 화학II 교과서 탐구 활동에 제시된 질문 특성 분석 학습자중심교과교육연구, 2021, v.21 no.18, 539-554
    KCI dColl.
  • 과학 실천 기반 수업이 중학생의 과학과 핵심역량 함양에 미치는 효과 교과교육학연구, 2020, v.24 no.1, 11-22
    KCI dColl.
  • ‘개방형 탐구실험’이 과학적 문제해결력과 과학적 의사소통능력 함양에 미치는 효과 학습자중심교과교육연구, 2019, v.19 no.17, 377~399
    KCI dColl.
  • 국가수준 학업성취도 평가의중학교 과학 문항에 나타난 과학의 본성 분석 학습자중심교과교육연구, 2018, v.18 no.19, 771~793
    KCI dColl.
  • 2009 개정 교육과정에 따른 중학교 3학년 과학 교과서에 반영된 과학의 본성 분석 학습자중심교과교육연구, 2017, v.17 no.19, 285~309
    KCI dColl.
  • 2009 개정 중학교 1학년 과학 교과서에 반영된 과학의 본성 분석 교과교육학연구, 2017, v.21 no.3, 225~239
    KCI dColl.
  • A study on the understanding about nature of scientific knowledge and attitude toward scientific inquiry of pre-service science teacher through open inquiry Journal of the Korean Chemical Society, 2017, v.61 no.5, 263-276
    Scopus KCI dColl.
  • 문제중심학습(PBL)을 적용한 수업효과에 대한 메타분석 학습자중심교과교육연구, 2017, v.17 no.11, 69~93
    KCI dColl.
  • 예비과학교사의 개방형 ‘탐구화학실험’에 대한 만족도와 인식 조사 교과교육학연구, 2017, v.21 no.5, 524~536
    KCI dColl.
  • 중등화학교사 임용시험 출제 문항 분석 교과교육학연구, 2017, v.21 no.4, 303~321
    KCI dColl.
  • 2009 개정 교육과정에 따른 교과서에서 이온 화합물의 설명 개념과 모형 및 학생 이해도 분석 대한화학회지, 2016, v.60 no.5, 362
    Scopus KCI dColl.
  • An analysis of concept description and model and student understanding about ionic compound in textbooks developed under the 2009 revised national curriculum Journal of the Korean Chemical Society, 2016, v.60 no.5, 362-373
    Scopus KCI dColl.
  • 학습 맥락을 고려한활동 중심 과학 수업의 효과 학습자중심교과교육연구, 2016, v.16 no.6, 1~25
    KCI dColl.
  • Second-year college students’ scientific attitudes and creative thinking ability: Influence of a problem-based learning (PBL) chemistry laboratory course Affective Dimensions in Chemistry Education, 2015, 5 DEC 2014, 217-233
    Scopus dColl.
  • 과학과 관련된 사회ㆍ윤리적 문제에 대한 수업이 중학생들의의사 결정 및 인성과 가치관에 미치는 영향 교과교육학연구, 2015, v.19 no.4, 983-1003
    KCI dColl.
  • 반성적 글쓰기를 강조한무기화학 실험 보고서 작성이 메타인지에 미치는 영향 교과교육학연구, 2015, v.19 no.2, 303-321
    KCI dColl.
  • 주 단위 보고서 작성이 자기 주도적 학습 능력과 과학에 대한 태도및 학업 성취도에 미치는 영향 과학교육연구지, 2015, v.39 no.2, 165-179
    KCI후보 dColl.
  • The Efficacy of Problem-based Learning in an Analytical Laboratory Course for Pre-service Chemistry Teachers INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 2014, v.36 no.1, 79-102
    SSCI Scopus dColl.
  • 문제중심학습(PBL)에서 과학영재학생들의 창의성 유형별 문제해결 과정의 특징 교과교육학연구, 2014, 제18권 3호, 807-825
    KCI dColl.
  • [학술지논문] 2015 개정 교육과정에 따른 화학II 교과서 탐구 활동에 제시된 질문 특성 분석 학습자중심교과교육연구, 2021, v.21 no.18 , 539-554
    KCI
  • [학술지논문] Effect of Science Practice-based Class on Improving Middle School Students' Science Core Competency 교과교육학연구, 2020, v.24 no.1 , 11-22
    KCI
  • [학술지논문] ‘개방형 탐구실험’이 과학적 문제해결력과 과학적 의사소통능력 함양에 미치는 효과 학습자중심교과교육연구, 2019, v.19 no.17 , 377-399
    KCI
Courses
  • 2023-2nd

  • 2023-1st

  • 2022-2nd

    • Inorganic Chemistry

    • Coordination Chemistry

      • Subject No 33036Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (EDU-) , Thu 4~4 (462)
  • 2022-1st

    • Inorganic Chemistry

    • Advanced Inorganic Chemistry

      • Subject No 33928Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (EDU-) , Thu 3~3 (461)
    • Educational Practicum

    • Advanced Inorganic Chemistry Education

      • Subject No CH253Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 8~9 (EDU-)
      • Professor Determined
  • 2021-2nd

    • Inorganic Chemistry

      • Subject No 21938Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~5 (EDU-) , Thu 5~5 (153)
    • Coordination Chemistry

      • Subject No 33036Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (EDU-) , Thu 3~3 (461)
  • 2021-1st

    • Inorganic Chemistry

      • Subject No 21938Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 6~6 , Thu 5~5
    • Advanced Inorganic Chemistry

      • Subject No 33928Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (EDU-) , Thu 3~3 (153)
    • students Teaching II

Academic Background

Louisiana State University Ph.D.(화학)