이화여자대학교

검색 열기
통합검색
모바일 메뉴 열기

이화여자대학교

통합검색
nav bar
 
Ewha University

사회과학대학

양수진(楊修珍) 부교수

심리학과 /커뮤니케이션·미디어학부

양수진 프로필 사진
Dr. Sujin Yang graduated from Cornell University with a Ph.D. in developmental psychology (USA). She completed her postdoctoral training at York University (Canada), University of Toronto Scarborough (Canada), and National University of Singapore (Singapore), where she worked in labs that focused on various topics in language/cognitive development (executive functions). She conducted interdisciplinary research using methods from several fields, such as developmental, cognitive/experimental, and cross-cultural psychology. Her main research interests are in how executive function development is modulated by language learning or cultural experiences, being bilingual, or being bicultural. Her study has recently shifted to positive psychology, focusing on topics including grit, mindset, passion, constructive failure, calling, and mindfulness, to highlight a few.  She also employs a lifespan perspective to examine topics including parenting, attachment, smartphone addiction, and successful aging. Her research has appeared in numerous journals, including Cortex, Current Psychology, Cognition and Emotion, Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), Journal of Experimental Child Psychology, Learning and Individual Differences, Bilingualism: Language and Cognition, Clinical Gerontologist, Thinking Skills and Creativity, and Frontiers in Psychology: Development.
  • 이화·포스코관 603호
  • 02-3277-4053
  • 연구관심분야
    • 이중언어/언어발달, 집행기능/인지기능, 긍정심리학, 정신건강, 중재연구
연구실적
  • Inconsistent Media Mediation and Problematic Smartphone Use in Preschoolers: Maternal Conflict Resolution Styles as Moderators Children, 2022, v.9 no.6, 816
    SCIE Scopus dColl.
  • Multidimensional Profiles of Addictive Smartphone Use: A Latent Profile Analysis Current Psychology, 2022
    SSCI Scopus dColl.
  • Effects of Social Media and Smartphone Use on Body Esteem in Female Adolescents: Testing a Cognitive and Affective Model CHILDREN-BASEL, 2020, v.7 no.9, 148
    SCIE dColl.
  • The effects of script variation, literacy skills, and immersion experience on executive attention: a comparison of matched monoscriptal and biscriptal bilinguals Bilingualism, 2019, v.22 no.1, 142-156
    SSCI Scopus dColl.
  • Bilingualism positively predicts mathematical competence: Evidence from two large-scale studies LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 2018, v.61, 216-227
    SSCI Scopus dColl.
  • Are all interferences bad? Bilingual advantages in working memory are modulated by varying demands for controlled processing BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2017, v.20 no.1, 184-196
    SSCI Scopus dColl.
  • Bilingualism confers advantages in task switching: Evidence from the dimensional change card sort task* Bilingualism, 2017, v.21 no.5, 1-19
    SSCI Scopus dColl.
  • Assessing child bilingualism: Direct assessment of bilingual syntax amends caretaker report INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 2016, v.20 no.2, 153-172
    SSCI AHCI Scopus dColl.
  • Bilingual effects on deployment of the attention system in linguistically and culturally homogeneous children and adults Journal of Experimental Child Psychology, 2016, v.146, 121-136
    SSCI Scopus dColl.
  • Sympathy fuels creativity: The beneficial effects of sympathy on originality Thinking Skills and Creativity, 2016, v.21, 132-143
    SSCI Scopus dColl.
  • The complex nature of bilinguals' language usage modulates task-switching outcomes Frontiers in Psychology, 2016, v.7 no.APR
    SSCI Scopus dColl.
  • Positive affect facilitates the effect of a warning on false memory in the DRM paradigm JOURNAL OF POSITIVE PSYCHOLOGY, 2015, v.10 no.3, 196-206
    SSCI Scopus dColl.
  • [학술지논문] Bilingual profiles differentially predict executive functions during early childhood: A latent profile analysis BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2024, v.27 no.1 , 1-13
    SSCI
  • [학술지논문] 영유아용 문제적 스마트미디어사용 척도개발 및 타당화 연구 한국심리학회지: 발달, 2024, v.00 no.00 , 00-00
    KCI
  • [학술지논문] Disentangling the effects of smartphone screen time, checking frequency, and problematic use on executive function: A structural equation modelling analysis CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, v.42 no.5 , 4225-4242
    SSCI
  • [학술지논문] 노년기 SNS 이용목적과 성공적 노화의 관계에서 외로움의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2023, v.36 no.1 , 47-67
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 성장적 실패마인드셋과 그릿의 관계: 적응적인 인지적 정서조절전략과 학업적 실패내성의 매개효과 미래청소년학회지, 2023, v.20 no.4 , 107-130
    KCI
  • [학술지논문] 모의 양육 및 아동의 자기조절 특성이 유아의 문제적 스마트미디어 사용에 미치는 영향 분석: 잠재프로파일 분석 아동학회지, 2023, v.44 no.4 , 485-498
    KCI
  • [학술지논문] 부모소명 예측요인 탐색: 어머니의 내적 특성과 관계적 변인을 중심으로 발달지원연구, 2023, v.12 no.1 , 51-69
    KCI
  • [학술지논문] 부모소명과 행복감 간의 관계에서 삶의 의미의 매개효과: 미취학 자녀와 성인 자녀를 둔 어머니들을 대상으로 한 다집단 분석 한국심리학회지: 발달, 2023, v.36 no.3 , 71-89
    KCI
  • [학술지논문] 상실 경험 중년의 향유신념과 역경 후 성장의 관계에서 삶의 의미추구와 의미 발견의 매개효과 인간발달연구, 2023, v.30 no.3 , 53-65
    KCI
  • [학술지논문] 중년의 그릿과 성공적 노화의 관계: 삶의 의미발견에 의해 조절된 사회적 생성감의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2023, v.36 no.2 , 55-77
    KCI
  • [학술지논문] 중년의 그릿과 우울의 관계: 회복탄력성에 의해 조절된 통제감의 매개효과 인간발달연구, 2023, v.30 no.3 , 205-216
    KCI
  • [학술지논문] 집단주의 맥락에서 한국형 삼차원 그릿 척도(The Korean version of the Triarchic Model of Grit Scale; K-TMGS) 타당화 연구 사회과학연구논총, 2023, v.39 no.2 , 197-226
    KCI
  • [학술지논문] Inconsistent Media Mediation and Problematic Smartphone Use in Preschoolers: Maternal Conflict Resolution Styles as Moderators CHILDREN-BASEL, 2022, v.9 no.6 , 816-816
    SCIE
  • [학술지논문] Multidimensional Profiles of Addictive Smartphone Use: A Latent Profile Analysis CURRENT PSYCHOLOGY, 2022, v.41 no.12 , 8410-8423
    SSCI
  • [학술지논문] 다중지표 다중원인(MIMIC)분석을 통한 중년여성의 삶에 대한 탐색 인간발달연구, 2022, v.29 no.2 , 137-164
    KCI
  • [학술지논문] 미취학 자녀 양육모를 대상으로 하는 한국판 코로나19 스트레스 척도 타당화 한국심리학회지: 발달, 2022, v.35 no.3 , 1-19
    KCI
  • [학술지논문] 상실 경험 중년의 균형적 시간관, 의미재구성, 역경후 성장의 관계 사회과학연구논총, 2022, v.38 no.2 , 117-144
    KCI
  • [학술지논문] 성인진입기 대학생의 목표인식특성과 실패내성의 관계에서 그릿(Grit), 실패공포, 숙달접근목표의 매개효과* 미래청소년학회지, 2022, v.19 no.1 , 149-168
    KCI
  • [학술지논문] 성인진입기 음악대학생의 진로장벽과 진로결정수준의 관계: 실패내성과 진로결정 자기효능감의 매개효과 음악교육공학, 2022, v.0 no.53 , 71-92
    KCI
  • [학술지논문] 실패 마인드셋은 세대 간 전승되는가?: 어머니의 행복감과 개방적 의사소통의 이중매개효과 한국심리학회지: 문화 및 사회문제, 2022, v.28 no.3 , 419-439
    KCI
  • [학술지논문] 초산모의 그릿(Grit)과 산후우울 간의 관계에서 인지적 정서조절 전략과 양육스트레스의 매개효과 인간발달연구, 2022, v.29 no.3 , 71-88
    KCI
  • [학술지논문] Loneliness, Sense of Control, and Risk of Dementia in Healthy Older Adults: A Moderated Mediation Analysis CLINICAL GERONTOLOGIST, 2021, v.44 no.4 , 392-405
    SSCI
  • [학술지논문] 그릿(Grit)과 열정은 변별되는가? 다집단요인분석을 이용한 비교문화 연구 한국심리학회지: 문화 및 사회문제, 2021, v.27 no.4 , 411-434
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 물질주의, 생애목표 유형에 따른 그릿, 삶의 의미, 행복감의 차이: 잠재프로파일분석의 적용 사회과학연구논총, 2021, v.37 no.1 , 251-273
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 실패에 대한 반응성, 무엇이 차이를 만드는가? 대학생의 행복, 목표인식, 그릿, 연령, 성별의 차이를 중심으로 한국심리학회지: 발달, 2021, v.34 no.3 , 43-65
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 조화열정이 주관적 안녕감에 미치는 영향: 그릿(Grit)에 의해 조절된 목표전략적 몰입의 매개효과 미래청소년학회지, 2021, v.18 no.2 , 25-46
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 향유하기로 유도된 긍정 정서가 주의 확장과 친사회적 행동 의도에 미치는 영향 인간발달연구, 2021, v.28 no.4 , 115-133
    KCI
  • [학술지논문] 성인진입기 대학생의 그릿-열정 마인드셋 유형에 따른 잠재프로파일분석: 집단별 심리특성 및 진로적응성 차이 한국심리학회지: 문화 및 사회문제, 2021, v.27 no.2 , 167-189
    KCI
  • [학술지논문] 성인진입기 대학생의 학업적 실패내성과 삶 만족도의 관계에서 그릿(Grit)과 진로적응성의 매개효과 청소년학연구, 2021, v.28 no.4 , 363-382
    KCI
  • [학술지논문] 영아-걸음마기 자녀를 둔 초산모의 그릿과 행복감의 관계: 삶의 의미와 양육효능감의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2021, v.34 no.4 , 1-20
    KCI
  • [학술지논문] 우울한 여대생의 의도적 망각에서의 간섭 효과: 대체 사고에 따른 기분 변화를 중심으로 사회과학연구, 2021, v.60 no.3 , 149-175
    KCI
  • [학술지논문] 중년기 전업주부의 그릿과 정신적 안녕감의 관계에서 삶의 의미와 위기감의 매개효과 사회과학연구논총, 2021, v.37 no.2 , 5-31
    KCI
  • [학술지논문] 초산모의 그릿(Grit), 배우자 지지와 연령 수준에 따른 양육 열정, 산후 우울, 행복의 차이 한국모자보건학회지, 2021, v.25 no.3 , 177-183
    KCI
  • [학술지논문] 취업준비생의 감사성향과 취업불안의 관계: 인지적 정서조절전략과 실패내성의 매개효과 인간발달연구, 2021, v.28 no.4 , 135-156
    KCI
  • [학술지논문] 취업준비생의 자기개념 명확성과 실패내성의 관계: 불확실성에 대한 인내력 부족과 사회비교 경향성의 매개효과 인간발달연구, 2021, v.28 no.3 , 59-86
    KCI
  • [학술지논문] 한국판 대학생용 코로나 팬데믹 스트레스 척도(K-CPSQ) 타당화 연구 사회과학연구, 2021, v.60 no.3 , 105-127
    KCI
  • [학술지논문] 한국형 그릿 척도(The Korean Version of GRIT: K-GRIT) 개발 및 타당화: 측정학적 문제와 개념적 본질을 중심으로 한국심리학회지:일반, 2021, v.40 no.3 , 351-387
    KCI
  • [학술지논문] 한국형 부모소명 척도 개발 및 타당화 한국심리학회지: 발달, 2021, v.34 no.4 , 153-182
    KCI
  • [학술지논문] Effects of Social Media and Smartphone Use on Body Esteem in Female Adolescents: Testing a Cognitive and Affective Model CHILDREN-BASEL, 2020, v.7 no.9 , 148-148
    SCIE
  • [학술지논문] 그릿(Grit), 학업적 실패내성, 성취목표지향성에 대한 잠재프로파일분석 한국심리학회지: 발달, 2020, v.33 no.1 , 103-125
    KCI
  • [학술지논문] 그릿은 어떻게 길러지고 사회화되는가? 지각된 부모의 실패마인드셋 및 부모의 학업기대, 그리고 대학생의 실패내성의 관계를 중심으로 한국심리학회지: 발달, 2020, v.33 no.2 , 103-121
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 성장적 스트레스 마인드셋과 심리적 안녕감의 관계: 문제중심 대처 및 회피중심 대처와 스트레스 반응의 매개효과 인간발달연구, 2020, v.27 no.2 , 161-181
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 자기자비와 실패내성의 관계에서긍정적 재평가와 경험회피의 매개효과 청소년학연구, 2020, v.27 no.6 , 23-46
    KCI
  • [학술지논문] 성인 초기 여성의 이미지 기반 SNS의 과도한 사용과 이상섭식행동의 관계: 객체화된 신체의식과 외모 거부민감성의 매개효과 한국심리학회지:여성, 2020, v.25 no.1 , 49-69
  • [학술지논문] 성인진입기 대학생의 열정마인드셋과진로적응성의 관계에서 그릿(Grit)과 숙달접근 성취목표지향성의 매개효과 청소년학연구, 2020, v.27 no.6 , 183-213
    KCI
  • [학술지논문] 중년 근로자의 그릿과 정신적 안녕감: 삶의 의미와 은퇴불안의 매개효과 인간발달연구, 2020, v.27 no.1 , 163-184
    KCI
  • [학술지논문] 첫 취업을 준비하는 성인 진입기 여성의 개인 내외 자원과 정신적 웰빙의 관계: 사회 인지 진로 이론의 진로 만족 모형을 바탕으로 인간발달연구, 2020, v.27 no.1 , 139-162
    KCI
  • [학술지논문] The effects of script variation, literacy skills, and immersion experience on executive attention: A comparison of matched monoscriptal and biscriptal bilinguals BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2019, v.22 no.1 , 142-156
    SSCI
  • [학술지논문] 노인의 스트레스와 우울과의 관계에서 자아통합감과 회복탄력성의 조절된 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2019, v.32 no.4 , 151-169
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 부모애착과 삶의 만족도의 관계에서 조화․강박열정과 그릿(Grit)의 매개효과 검증 한국심리학회지: 발달, 2019, v.32 no.2 , 79-101
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 부모화 돌봄 경험과 대인관계 유능성의 관계에서 지각된 불공정성과 공감능력의 매개효과 -성별에 따른 다집단 분석- 인간발달연구, 2019, v.26 no.2 , 107-130
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 애착불안과 SNS 중독경향성: 정서조절곤란과 대인관계문제의 매개효과 인간발달연구, 2019, v.26 no.2 , 149-171
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 자율성 욕구와 우울의 관계에서그릿(Grit)과 자아탄력성의 매개효과 청소년학연구, 2019, v.26 no.3 , 245-265
    KCI
  • [학술지논문] 대학생의 적응적, 부적응적 완벽주의와 학업소진의 관계: 내적통제성과 자기격려의 매개효과 청소년학연구, 2019, v.26 no.4 , 85-111
    KCI
  • [학술지논문] 모의 양육스트레스와 개인 심리적 특성들에 따른 군집유형별 유아기 자녀의 문제행동에 관한 연구 한국심리학회지: 발달, 2019, v.32 no.2 , 127-148
    KCI
  • [학술지논문] 성인 초기 청년들의 그릿과 정신적 안녕감: 진로소명과 취업스트레스의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2019, v.32 no.3 , 37-59
    KCI
  • [학술지논문] Bilingualism confers advantages in task switching: Evidence from the dimensional change card sort task BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2018, v.21 no.5 , 1091-1109
    SSCI
  • [학술지논문] Bilingualism positively predicts mathematical competence: Evidence from two large-scale studies LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 2018, v.61 no.1 , 216-227
    SSCI
  • [학술지논문] 고등학생의 여가활동과 삶의 만족도의 관계에서 그릿과 긍정심리자본의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2018, v.31 no.2 , 105-123
    KCI
  • [학술지논문] 대학생이 지각한 어머니의 과보호적 양육태도와사회불안의 관계에서 역기능적 신념과 불안통제감의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2018, v.31 no.3 , 139-161
    KCI
  • [학술지논문] 성인 초기 여성의 젠더 고정관념과 연인관계 만족도: 자기침묵과 성적 자기주장의 매개효과 한국심리학회지:여성, 2018, v.23 no.3 , 431-450
    KCI
  • [학술지논문] 한국형 그릿(Grit) 특성에 대한 고찰: 높은 그릿집단의 다차원적 유형 연구 한국심리학회지: 문화 및 사회문제, 2018, v.24 no.2 , 131-151
    KCI
  • [학술지논문] Are all interferences bad? Bilingual advantages in working memory are modulated by varying demands for controlled processing BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2017, v.20 no.1 , 184-196
    SSCI
  • [학술지논문] 내재적∙친사회적 동기와 삶 만족도의 관계에서 그릿(Grit)과 친사회적 행동의 매개효과 한국심리학회지: 발달, 2017, v.30 no.4 , 93-115
    KCI
  • [학술지논문] Assessing child bilingualism: Direct assessment of bilingual syntax amends caretaker report INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM, 2016, v.20 no.2 , 153-172
    AHCI
  • [학술지논문] Bilingual effects on deployment of the attention system in linguistically and culturally homogeneous children and adults JOURNAL OF EXPERIMENTAL CHILD PSYCHOLOGY, 2016, v.146 no.6 , 121-136
    SSCI
  • [학술지논문] Sympathy fuels creativity: The beneficial effects of sympathy on originality THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 2016, v.21 no.1 , 132-143
    SSCI
  • [학술지논문] The Complex Nature of Bilinguals' Language Usage Modulates Task-Switching Outcomes FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2016, v.7 no.560 , 1-8
    SSCI
  • [학술지논문] The importance of bilingual experience in assessing bilingual advantages in executive functions CORTEX, 2016, v.75 no.5 , 237-240
    SCI
  • [학술지논문] Positive affect facilitates the effect of a warning on false memory in the DRM paradigm JOURNAL OF POSITIVE PSYCHOLOGY, 2015, v.10 no.3 , 196-206
    SSCI
  • [학술지논문] A holistic intervention program for children from low socioeconomic status families FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2014, v.5 no.797 , 1-2
    SSCI
  • [학술지논문] Positive affect facilitates task switching in the Dimension Change Card Sort Task: Implications for the shifting aspect of executive functions COGNITION & EMOTION, 2014, v.30 no.7 , 65-80
    SSCI
  • [학술지논문] The relationship between phonological awareness and executive attention among Chinese-English bilingual children COGNITIVE DEVELOPMENT, 2014, v.30 no.1 , 65-80
    SSCI
  • [학술지논문] Does bilingual fluency moderate the disruptive effect of cultural cues on second-language processing? PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE UNITED STATES OF AMERICA, 2013, v.110 no.47 , 4403-4403
    SCI
  • [학술지논문] Her voice lingers on and her memory is strategic: Effects of gender on directed forgetting PLOS ONE, 2013, v.8 no.5 , 1-9
    SCIE
  • [학술지논문] Positive affect improves working memory: Implications for Controlled Cognitive Processing COGNITION & EMOTION, 2013, v.27 no.3 , 474-482
    SSCI
  • [학술지논문] Early childhood bilingualism leads to advances in executive attention: Dissociating culture and language BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2011, v.14 no.3 , 412-422
    SSCI
  • [학술지논문] Receptive vocabulary differences in monolingual and bilingual children BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION, 2010, v.13 no.4 , 525-531
    SSCI
  • [학술지논문] Can English-learning toddlers acquire and generalize a novel spatial word? FIRST LANGUAGE, 2006, v.26 no.2 , 187-205
    AHCI
  • [학술발표] Examining the Effects of Grit and Passion on Subjective Well-Being across Cultures: using multiple group analyses for Structural Equation Modeling The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 미국, Atlanta, 2023-02-23 The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 2023
  • [학술발표] Exploring the Effects of a Single-Session Mindset Intervention for Social Anxiety in Female College Students 10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies, 대한민국, Seoul, 2023-06-03 10th World Congress of Cognitive and Behavioral Therapies, 2023
  • [학술발표] How Is Grit Formed? Structural Analyses of the Growth Process of Grit and its Relation to Meaning in Life. The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology,, 미국, Atlanta, 2023-02-23 The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology,, 2023
  • [학술발표] Loneliness and depressive symptoms in middle-aged adults: a moderated mediation model of presence of meaning and grit The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 미국, Atrlanta, 2023-02-23 The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 2023
  • [학술발표] Mindset of Anxiety Decreases Social Anxiety through Coping Flexibility and Perceived Control. American Psychological Association 2023, 미국, Washington, DC, 2023-08-05 American Psychological Association 2023, 2023
  • [학술발표] Psychological, Social, and Relational Predictors of Successful Aging, Mental Wellbeing and Mental Health Issues during Middle Adulthood The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 미국, Atlanta, 2023-02-25 The Annual Convention of Society of Personality and Social Psychology, 2023
강의
  • 2024-1학기

    • 1학년세미나(사회대)

      • 학수번호 10848분반 11
      • 1학년 ( 1학점 화 7~7
      • 심리학을 통한 자기탐색
    • 유아및아동발달

      • 학수번호 35097분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 화 5~5 (포253) , 목 6~6 (포253)
      • 영어강의
    • 발달심리학세미나Ⅰ

      • 학수번호 G18098분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~7 (포260)
  • 2023-2학기

    • 발달심리학

      • 학수번호 21591분반 01
      • 1학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (포153) , 목 5~5 (포153)
      • 영어강의
    • 인지발달

      • 학수번호 G13124분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 화 6~7 (포551)
  • 2023-1학기

    • 1학년세미나(사회대) 강의 계획서 상세보기

      • 학수번호 10848분반 12
      • 1학년 ( 1학점 화 7~7
      • 심리학을 통한 자기탐색
    • 유아및아동발달

      • 학수번호 35097분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 화 6~6 (포261) , 목 4~4 (포261)
      • 영어강의
    • 발달심리학세미나Ⅰ

      • 학수번호 G18098분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~7 (포359)
  • 2022-2학기

    • 발달심리학

      • 학수번호 21591분반 01
      • 1학년 ( 3학점 , 3시간) 화 6~6 (포252) , 목 4~4 (포252)
      • 영어강의
    • 고급발달심리학

      • 학수번호 G11350분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~7 (포262)
  • 2021-2학기

    • 발달심리학

      • 학수번호 21591분반 01
      • 1학년 ( 3학점 , 3시간) 화 6~6 , 목 4~4
      • 영어강의
    • 심리학인턴십I

      • 학수번호 37736분반 01
      • 4학년 ( 1학점
      • 추가 개설, 현장실습(인턴십), 현장실습 승인 학생만 신청 가능
    • 심리학인턴십II

      • 학수번호 37737분반 01
      • 4학년 ( 1학점
      • 현장실습(인턴십), 현장실습 승인 학생만 신청 가능
    • 자기도전설계Ⅰ

      • 학수번호 38138분반 01
      • 4학년 ( 3학점
      • 추가 개설, 도전학기 선발자만 수강 가능
    • 심리학인턴십Ⅲ

      • 학수번호 38698분반 01
      • 4학년 ( 3학점
      • 추가 개설, 현장실습(인턴십), 현장실습 승인 학생만 신청 가능
    • 인지발달

      • 학수번호 G13124분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~7
  • 2021-1학기

    • 1학년세미나(사회대)

      • 학수번호 10848분반 04
      • 1학년 ( 1학점 화 7~7
      • 심리학을 통한 자기탐색
    • 유아및아동발달

      • 학수번호 35097분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 화 6~6 , 목 4~4
      • 영어강의
    • 발달심리학세미나Ⅰ

      • 학수번호 G18098분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~7 (포351)
학력

Cornell University Ph.D.(Developmental Psychology)

경력

심리학과장 2020-02-01 ~ 2022-01-31

심리학전공주임교수 2020-02-01 ~ 2020-07-31